Wieża ratuszowa…Town Hall Tower


Ta gotycka wieża z XIV wieku znajdująca się na Rynku Głównym w Krakowie ma 70 metrów wysokości. Wieża jest pozostałością zburzonego w 1820 r. ratusza – wówczas głównego gmachu administracyjnego Krakowa. Znajdujący się na niej zegar został przywieziony z Norymbergii w 1524 roku. Przed wejściem do budynku znajdują się 2 strzegące jej lwy. W piwnicach pod ratuszem znajdowały się kiedyś sale tortur (wykorzystywane w nich narzędzia można znależć w Domu Matejki przy ul. Floriańskiej). Dziś w podziemiach swoją siedzibę ma teatr.

This gothic Town Hall Tower from the 14th century located on the Main Market Square in Krakow is 70 meters high. This what we can see is a remnant of the destroyed in 1820 city hall. The Clock located on tower was brought from Nuremberg in 1524. Next to front door we can see two lions who protect the entrance. In basement used to be torture chamber (the instruments which were used there are exposed now in the House of Jan Matejko on Florianska street). Nowadays there is one of Krakow’s theaters.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *